Az iskolai szegregáció és a romák társadalmi integrációja
December 3., szerda, 18:00
Széchenyi István Szakkollégium (Ráday utca 43-45.)
Számos nemzetközi tapasztalat mutatja, hogy nem lehetséges egy etnikai, vagy társadalmi-anyagi szempontok szerint szegregált iskolarendszerben a minőségi oktatás és a nyomorból és elszigeteltségből kivezető út megtalálásához szükséges készségek elsajátítása. Jelentős a család mellett az iskola és az osztálytársak szerepe is az identitásformálásban. Közös érdekünk, hogy amikor az országnak egyre több fiatal, termelékeny, adófizető dolgozóra lenne szüksége, akkor az oktatási rendszeren keresztül ne állami segélyre szoruló vagy nagyon alacsony munkavégzőképességű embereket neveljünk.
Hogyan vezet a szegrágáció csökkenésétől az út a romák munkaerőpiaci integrációjáig? Milyen nehézségekbe ütközik az antidiszkriminációs törvények érvényesítése? Milyen alternatívákra és finomításokra van lehetőség a romaintegrációban?
Erről fogunk beszélgetni Mohácsi Erzsébet vendégünkkel aki pedagógus, szociálpedagógus, romológus. Írt cigány népismereti tankönyvet, és szerkesztett a témában egyetemi jegyzetet is. Az Esélyt a Hátrányos Helyzetű Gyerekeknek Alapítvány kuratórium elnöke.
Erről fogunk beszélgetni Mohácsi Erzsébet vendégünkkel aki pedagógus, szociálpedagógus, romológus. Írt cigány népismereti tankönyvet, és szerkesztett a témában egyetemi jegyzetet is. Az Esélyt a Hátrányos Helyzetű Gyerekeknek Alapítvány kuratórium elnöke.
Az Alapítvány többféleképpen próbál tenni a szegregáció csökkentése érdekében. A magyar oktatási rendszer szegregációs jelenségeit feltérképezõ tanulmányokkal átfogó képet szándékszik adni a magyar társadalom szegregációs problémáiról. Az egyenlő bánásmódról szóló törvénnyel kapcsolatban feladatának tekinti, hogy különbözõ tájékoztatási eszközöket igénybe véve nyomást gyakoroljon a magyar igazságszolgáltatási rendszerre és elérje, hogy a jogalkotói szándék érvényesüljön a mindennapi gyakorlatban. Továbbá jogi úton lépnek fel a törvénytelen gyakorlatot folytató iskolák, vagy az iskolát fenntartó önkormányzatok ellen.